De Roon dolgelukkig na uitverkiezing voor Oranje: 'Ik ben superblij en verrast'

Praat mee!

Marten de Roon is dolgelukkig, nu hij door bondscoach Ronald Koeman is geselecteerd voor het aanstaande WK in de VS, Mexico en Canada. De controlerende middenvelder van Atalanta Bergamo zag zijn oproep voor Oranje niet aankomen.

"Ik ben superblij. En ook verrast", tekent het Algemeen Dagblad op uit de mond van De Roon, kort na de bekendmaking van de 26-koppige selectie van Koeman. De 35-jarige De Roon is misschien wel de meest verrassende naam binnen de spelersgroep. De routinier speelde in maart 2024 zijn 42ste en tot nu toe laatste interland.

"Ik miste natuurlijk het EK 2024 door een last-minute blessure. Daarna gaat Oranje met andere jongens door, maar ik heb nooit bedankt. Oranje is een enorme eer. Dit voelt als revanche voor dat gemiste EK", aldus een blije De Roon.