Ajax-vertrek lonkt: 'Belgische topclub ziet in García nieuwe trainer'

Oscar García zal hoogstwaarschijnlijk niet verder gaan als hoofdtrainer van Ajax 1. De kans is aanwezig dat de Spanjaard helemaal vertrekt uit Amsterdam. De 53-jarige trainer is op het lijstje verschenen van Anderlecht, zo meldt de Belgische transferverslaggever Sacha Tavolieri.
García nam Fred Grim over als interim-trainer van Ajax en moest de club naar de tweede plek loodsen. Dit lukte de Spanjaard niet, want Ajax werd vijfde. Uiteindelijk wisten de Amsterdammers de Conference League-play-offs te winnen, waardoor het volgend seizoen de voorrondes mag gaan spelen in dat toernooi.
Het lijkt voor García niet genoeg om een vaste aanstelling te krijgen als hoofdtrainer in de Johan Cruijff Arena. Mogelijk keert hij weer terug als eindverantwoordelijke van de beloften, maar de kans is groter dat hij helemaal vertrekt bij Ajax. Volgens Tavolieri is hij één van de mogelijke nieuwe trainers van Anderlecht.
García werkte eerder in België bij OH Leuven. Ook was hij actief bij onder meer Maccabi Tel Aviv, Brighton & Hove Albion, Watford, Red Bull Salzburg en Celta de Vigo.









