De vierde doelman van Oranje: deze keeper staat stand-by voor het WK

deze keeper staat stand-by voor het WK
Praat mee!

Bondscoach Ronald Koeman neemt definitief geen vierde keeper mee naar het aanstaande Wereldkampioenschap. Justin Bijlow is de doelman die net buiten de boot valt, maar de Feyenoorder heeft wel de duidelijke opdracht gekregen om zich fit en stand-by te houden voor een eventuele noodoproep.

Lange tijd overwoog de technische staf van Oranje om een extra keeper mee te nemen naar het toernooi. Deze vierde sluitpost zou puur meereizen om het trainingstrio te ondersteunen. Dit plan is nu definitief van tafel geveegd vanwege twee cruciale redenen.

  • Financiële drempel: De KNVB vond de extra kosten voor reizen, verblijf en de benodigde verzekeringen voor een extra trainingskeeper te hoog.
  • Fitte veldspelers: Door fysieke twijfels binnen de huidige spelersgroep wil Koeman geen kostbare officiële selectieplek opofferen aan een extra doelman.

Bart Verbruggen, Robin Roefs en Mark Flekken vormen het definitieve keeperstrio. Mocht er in de aanloop naar het toernooi onverhoopt een blessure ontstaan bij een van deze drie doelmannen, dan is Bijlow de eerste die alsnog wordt ingevlogen.