Dit zegt Koeman over het thuislaten van Valente en Smit en de oproep voor De Roon

Ronald Koeman heeft de knoop doorgehakt voor het komende WK. Kees Smit en Luciano Valente reizen niet mee, terwijl Marten de Roon juist wel goed nieuws kreeg.
"We moeten keuzes maken", begint Koeman op de persconferentie. "Op het moment dat Schouten wegviel, keken we naar de middenvelders. Smit en Valente kan je niet vergelijken met De Roon. En ook niet met Schouten. Dat is echt een controleur, een slot op de deur. Dan zet je het af tegen de andere middenvelders."
"In het geval van Luciano vind ik dat hij minder fris oogt, na een zwaar jaar bij Feyenoord", vervolgt de bondscoach. "In november was hij frisser en beter dan in maart." De Roon kreeg juist wel een oproep. "Dat komt door betrouwbaarheid. De positie die hij invult, op een manier wat anderen niet kunnen. Schouten was dat ook en hij viel weg. Plus het feit dat De Roon een karaktergozer is.









