FC Groningen laat Mats Seuntjens transfervrij vertrekken

Mats Seuntjens verlaat FC Groningen deze zomer. De Eredivisie-middenmoter neemt na anderhalf jaar afscheid van de 34-jarige middenvelder, die ook als aanvaller uit de voeten kan. De Trots van het Noorden heeft besloten om zijn aflopende contract niet te verlengen.
Seuntjens maakte in de winter van 2025 transfervrij de overstap van het Spaanse CD Castellón, waar hij samenwerkte met Dick Schreuder, naar FC Groningen. De bijdrage van de ervaren middenvelder bleef echter beperkt met 31 wedstrijden in anderhalf seizoen. Daarin kwam hij tot 3 doelpunten en 2 assists.
Tijdens de afgelopen voetbaljaargang begon Seuntjens geen enkele competitiewedstrijd vanaf de aftrap bij Groningen. Vanwege zijn geringe inbreng heeft de club het besluit genomen om zijn aflopende verbintenis niet te verlengen.
De voormalige speler van NAC, AZ, Gençlerbirligi, Fortuna Sittard, RKC en FC Utrecht wist echter wel impact te maken. Met een vrije trap die door Thijmen Blokzijl werd gepromoveerd tot de 2-2 gelijkmaker tegen Ajax hield hij begin deze maand de play-off-droom van FC Groningen in leven. Ook trok Seuntjens keepershandschoenen aan na een rode kaart van doelman Etienne Vaessen tijdens de KNVB Bekerwedstrijd tegen Sparta.









