Vitesse-overname definitief: Arnhemse sterkhouders nemen de club over

Vitesse is weer volledig in Arnhemse handen. De aandelen zijn definitief overgedragen aan de regionale ondernemers van Sterkhouders Vitesse Arnhem B.V. De Licentiecommissie van de KNVB gaf afgelopen vrijdag groen licht voor de overname. Maandag werd de overdracht bij de notaris afgerond. Daarmee komt een einde aan een onrustige fase met buitenlandse aandeelhouders bij de club uit Arnhem.
Volgens Vitesse verliep de afronding snel door de bereidheid van beide partijen om samen aan tafel te gaan. De club spreekt in een officieel statement haar waardering uit richting de Sterkhouders. Ook de vertrekkende buitenlandse aandeelhouders krijgen dank voor hun medewerking tijdens het proces.
De buitenlandse eigenaren lagen eerder nog onder vuur. Zij besloten onlangs de raad van commissarissen en de directie te ontslaan, terwijl zij daar geen bevoegdheid voor hadden. Dat besluit werd later teruggedraaid. Ondertussen wachtte Vitesse al langere tijd op goedkeuring van de Licentiecommissie voor de aandelenoverdracht.
De Sterkhouders reageren tevreden op de afronding van de deal. "Wij zijn meer dan tevreden met de afronding van de overdracht van de aandelen", klinkt het namens de ondernemersgroep.









