Wanneer speelde routinier Marten de Roon zijn laatste interland voor Oranje?

Met het naderende wereldkampioenschap voetbal in zicht, is de dynamiek rondom de selectie van het Nederlands elftal volop in beweging. Hoewel bondscoach Ronald Koeman na het afgelopen EK resoluut inzette op verjonging, zinspeelde hij onlangs verrassend op een terugkeer van een ervaren kracht. Marten de Roon bleek plotseling weer een serieuze optie te zijn om de Oranje-gelederen te versterken tijdens de WK-campagne. Nu is hij daadwerkelijk opgeroepen voor het komende WK. Wanneer speelde hij zijn laatste interland? VoetbalNieuws brengt je op de hoogte!
Voor zijn laatste interland moeten we terug naar 26 maart 2024. Op die datum speelde De Roon zijn tot dusver laatste interland voor het Nederlands elftal. Het betrof een vriendschappelijke ontmoeting met Duitsland in Frankfurt, waarin de middenvelder van Atalanta Bergamo als invaller binnen de lijnen kwam. Oranje verloor het duel met 2-1, wat destijds het voorlopige eindstation betekende van zijn interlandcarrière, die tot dan toe 42 caps telde.
Kort na die bewuste interland sloeg het noodlot toe toen een zware hamstringblessure een streep zette door zijn EK-deelname. Hoewel de deuren van Zeist sindsdien gesloten leken door de felle concurrentie van een nieuwe generatie talenten, heeft de actuele situatie de kaarten volledig geschud. Door een recente, zware blessure van Jerdy Schouten en lovende woorden van Koeman over zijn betrouwbaarheid, kwam de routinier plotseling weer in beeld en mag hij nu mee naar het WK.









