Ajax-verdediger lijkt afscheid aan te kondigen via social media

Ajax-verdediger lijkt afscheid aan te kondigen via social media
Praat mee!

Takehiro Tomiyasu lijkt zijn laatste duel voor Ajax al gespeeld te hebben. De Japanner plaatste dinsdagochtend een emotionele boodschap op Instagram. Daarmee hint de verdediger nadrukkelijk op een vertrek uit Amsterdam.

Tomiyasu kwam in de winterstop transfervrij over van Arsenal. Ajax haalde de verdediger ondanks zijn blessureverleden naar de Johan Cruijff ArenA. De mandekker kwam uiteindelijk tot negen officiële wedstrijden in het shirt van de Amsterdammers. Zijn aflopende contract loopt eind juni af.

In zijn bericht blikte Tomiyasu terug op een moeizame periode. 'Het duurde maar vijf maanden, maar toch wil ik jullie bedanken', schreef de international van Japan. Daarna volgde een opvallende passage. 'Ik had ook meer willen geven. Ik had ook meer voor deze club moeten doen, maar helaas heeft het niet goed gewerkt.'

Ook richting de spelersgroep en de achterban sprak Tomiyasu warme woorden uit. 'Dank jullie wel allemaal en al het beste aan de spelers en de staf. Het was geweldig om met jullie te werken.' Daarmee lijkt de verdediger afscheid te nemen van Ajax, al ontbreekt een officiële bevestiging nog.