Dit duo is speler en talent van het jaar bij Ajax geworden

Youri Baas en Mika Godts zijn in de prijzen gevallen bij Ajax. Het duo is uitgeroepen tot de Speler en het Talent van het Jaar. Baas (23) en Godts (20) worden daarmee in het zonnetje gezet na hun goede seizoen.
Baas was ook dit jaar weer een van de sterkhouders in het elftal van de Amsterdammers. De linkspoot kwam tot 42 optredens, allemaal als basisspeler. Baas kwam volgens Ajax qua stemmen van de Ajax-fans op een grote voorsprong ten opzichte van collega's. "Het is een compliment en een mooie waardering, zeker na het harde werken van mij persoonlijk de laatste jaren", zegt hij.
"Die waardering van de fans heb ik het hele seizoen gevoeld. Zeker thuis tegen FC Volendam, toen ze mijn naam zongen na mijn twee doelpunten. Dat is me erg bijgebleven. Op persoonlijk gebied heb ik stappen gezet, ondanks het lastige jaar voor ons. Ik heb dit seizoen zeker veel geleerd", aldus Baas, die vorig jaar werd uitgeroepen tot Talent van het Jaar. Die prijs gaat nu naar Godts.
De jonge Belg heeft persoonlijk een geweldig jaar achter de rug. Godts was in 44 wedstrijden goed voor liefst zeventien goals en vijftien assists. De smaakmaker maakte daarmee naam in Europa. "Het is mooi dat de fans mij hebben gekozen. Dat betekent dat ik goed bezig ben en daar ben ik blij mee", aldus Godts.









