Deze zes spelers melden zich in Zeist en blijven in de race voor WK met Oranje

Ronald Koeman heeft maandag zes spelers welkom geheten op het trainingsveld in Zeist. Dat meldt het Algemeen Dagblad. Zij moeten de bondscoach tijdens een korte trainingsstage zien te overtuigen van een plekje in de WK-selectie van Oranje.
Volgens de krant gaat het om Guus Til, Luciano Valente, Kees Smit, Mark Flekken, Quinten Timber en Noa Lang. Zij hadden afgelopen week al geen clubverplichtingen meer en trainen maandag, dinsdag en woensdag. Na die laatste training maakt Koeman om 14.45 uur de definitieve selectie van het Nederlands elftal voor het WK bekend.
'Het feit dat de spelers nu met Oranje trainen, wil niet zeggen dat ze al zeker zijn van een plek in de WK-selectie. Ze behoren tot de voorlopige selectie van 40 man en trainen simpelweg omdat ze al een week stil hebben gelegen', duidt het AD. Alle internationals krijgen een kleine week de tijd om de batterijen op te laden, voor zij zich in Zeist hoeven te melden.
Het AD durft wel te stellen dat van het zestal Timber en Flekken vrijwel zeker zijn van WK-deelname. Ook Til maakt een grote kans op een uitverkiezing, terwijl Smit en Valente twijfelgevallen worden genoemd. Lang kampte met een blessure, waardoor Koeman eerst wil zien hoe het met de linksbuiten gaat.
Eerder op de dag meldde de NOS al dat Emmanuel Emegha af zal gaan vallen. De spits kampte de laatste weken opnieuw met een blessure bij Strasbourg.









