Sparta-uitblinker vertrekt definitief naar CL-sensatie Bodø

Praat mee!

Joshua Kitolano vertrekt officieel van Sparta Rotterdam naar FK Bodø/Glimt. Dat hebben beide clubs maandagmiddag bekendgemaakt. De geluiden over een overstap van de Noorse middenvelder naar de Champions League-sensatie hingen al enige tijd in de lucht, maar nu is er eindelijke witte rook.

Kitolano beschikt over een aflopend contract bij Sparta Rotterdam en vertrekt nu dus transfervrij uit Rotterdam. De Noorse middenvelder keert terug naar zijn thuisland, waar hij bij kampioen FK Bodø/Glimt gaat tekenen. Kitolano kan op 1 juli beginnen bij zijn nieuwe club en zal op 12 juli uit tegen KFUM zijn debuut kunnen maken. De Noorse middenvelder speelde in totaal 126 wedstrijden voor Sparta Rotterdam, waarin hij negen doelpunten maakte en negen assists gaf.