Guardiola emotioneel bij afscheid van Man City: 'Als ik de energie had...'

Pep Guardiola kon zijn emoties na afloop van het duel tussen Manchester City en Aston Villa (1-2) niet in bedwang houden. De Spaanse trainer neemt na tien seizoenen afscheid van als trainer van The Citizens en kreeg na zijn laatste duel een groots afscheid.
"Het is een enorme eer geweest om jullie manager te zijn, om hier tien jaar te werken", begon Guardiola. “Zoveel herinneringen, vergeet de titels, het gaat om de herinneringen. Aan ons allemaal. Alle mensen hier zijn buitengewoon. Het leven bestaat uit verschillende periodes: wij hebben een ongelooflijke periode beleefd. Als ik nog de energie had, zou ik hier blijven. Maar iemand anders moet deze taak nu op zich nemen."
City won onder leiding van Guardiola onder meer zes landstitels, drie FA Cups en één keer de Champions League. De trainer kreeg door de prestaties onlangs een tribune naar zich vernoemd. "De spelers weten het niet, maar ik zal daar (wijzend naar zijn eigen tribune, red.) zijn om ze in de gaten te houden en ervoor te zorgen dat ze hun spel doorzetten."









