Frenkie de Jong stelt duidelijk doel met Oranje: 'Maakt niet uit tegen wie'

Frenkie de Jong stelt duidelijk doel met Oranje: 'Maakt niet uit tegen wie'
Praat mee!

Frenkie de Jong heeft zich duidelijk uitgesproken over zijn ambities met Oranje op het WK van 2026. De middenvelder van FC Barcelona kijkt na het clubseizoen vol vertrouwen vooruit naar het wereldkampioenschap in Canada, Mexico en de Verenigde Staten.

Na de laatste competitiewedstrijd van Barcelona tegen Valencia sprak De Jong openlijk over zijn doelen met het Nederlands elftal. "Ik voel me goed, ik heb zin om het WK te spelen en dan zien we wel wat er gebeurt. Ik teken voor een finale, het maakt me niet uit tegen wie", vertelde hij aan Mundo Deportivo.

Daarmee spreekt De Jong voor het eerst zo uitgesproken over de doelstelling van Oranje op het WK. De middenvelder kende zelf een seizoen met fysieke klachten, maar lijkt richting de mondiale eindronde weer volledig fit te willen zijn. "We willen volgend seizoen meer. We moeten blijven werken en blijven verbeteren", aldus De Jong.

Met Barcelona pakte De Jong dit seizoen de landstitel en de Spaanse Supercup. Toch bleef de uitschakeling in de Champions League hangen bij de Oranje-international. "Dat doet pijn. We moeten doorgaan", zei hij over het mislopen van Europees succes.

De Jong geldt komende zomer opnieuw als één van de absolute sleutelspelers van bondscoach Ronald Koeman. Oranje hoopt op het WK van 2026 voor het eerst sinds 2010 weer de finale van een wereldkampioenschap te bereiken.