Ajax-target Míchel bespreekt zijn toekomst na degradatie met Girona

 Ajax-target Míchel bespreekt zijn toekomst na degradatie met Girona
Praat mee!

Míchel heeft voor het eerst gereageerd op zijn toekomst na de degradatie van Girona uit La Liga. De trainer, die nadrukkelijk aan Ajax wordt gelinkt, wil voorlopig nog geen duidelijkheid geven over zijn volgende stap.

Girona degradeerde zaterdagavond na een 1-1 gelijkspel tegen Elche. Daardoor eindigde de club op de negentiende plaats in La Liga. Na afloop sprak Míchel openlijk over de harde klap. "Ik voel me verantwoordelijk. Ik heb onze mensen laten vallen", vertelde hij volgens Diari de Girona.

De oefenmeester wilde tijdens de persconferentie nog niet vooruitblikken op een mogelijke overstap naar Ajax. "Ik weet het niet. We moeten praten", zei Míchel over zijn toekomst. De trainer gaf aan dat gesprekken pas zouden volgen als Girona handhaving had veiliggesteld. Dat scenario bleef uit.

Míchel geldt volgens verschillende media als een belangrijke kandidaat om trainer van Ajax te worden. De vijftigjarige Spanjaard beschikt bij Girona over een aflopend contract.

Video