Succes voor Seuntjens en co.: Lommel na 23 jaar terug in Jupiler Pro League

Lommel SK speelt volgend seizoen weer in de Jupiler Pro League. De ploeg van Ralf Seuntjens hield zaterdag stand tegen Dender en stelde daarmee promotie naar het hoogste Belgische niveau veilig.
Na de 3-2 overwinning in het heenduel had Lommel genoeg aan een gelijkspel in Denderleeuw. In een zenuwslopende return bleef het uiteindelijk 0-0, waardoor de Limburgers voor het eerst sinds 2003 terugkeren op het hoogste niveau van België.
Lommel trad aan met meerdere Nederlanders in de basis. Naast Seuntjens begonnen ook Joey Pelupessy, Sam de Grand en Jason van Duiven aan het duel. Grote kansen waren schaars in de eerste helft, al moest doelman Matthias Pieklak enkele keren handelend optreden namens de bezoekers.
Na rust kwam Lommel dicht bij de openingstreffer. De Grand schoof de bal voorbij de doelman, maar zag zijn inzet op de paal eindigen. Ook Dender raakte later het aluminium via Mohamed Berte. In blessuretijd leek de thuisploeg alsnog toe te slaan, maar een spectaculaire omhaal van Berte spatte uiteen op de lat.
Zo hield Lommel stand en keert de club, die in 2003 failliet ging, na een lange wederopbouw weer terug op het hoogste niveau.









