Willem II-held Didillon-Hödl dolblij na promotie: ‘Ik dacht aan mijn dochtertje

Willem II-held Didillon-Hödl dolblij na promotie: ‘Ik dacht aan mijn dochtertje
Praat mee!

Thomas Didillon-Hödl groeide zaterdagavond uit tot de grote held van Willem II. De doelman stopte een strafschop van FC Volendam en schoot vervolgens zelf de beslissende penalty binnen, waardoor de Tilburgers promoveerden naar de Eredivisie.

Na afloop verscheen Didillon-Hödl voor de camera van ESPN. De Fransman vertelde dat hij geen moment twijfelde toen hij de laatste strafschop moest nemen. "Het is erg simpel. Ik schoot gisteren op training en scoorde toen ook. Dat voelde goed", vertelde hij.

De keeper verwees daarna naar zijn privésituatie. "Ik dacht aan mijn dochtertje, die een week geleden geboren is. En dan is voetbal maar een spel", aldus Didillon-Hödl tegenover ESPN.

Volgens de doelman was de promotie volledig verdiend voor Willem II. "Je ziet dit team. We hebben niet altijd de bal, maar deze ploeg verdient het. We werken zo hard. Dit is de promotie van hard werken, discipline en consistentie. Het scoren van die penalty is de kers op de taart."