Guardiola reageert op vertrek bij Manchester City: 'Ik moet afstand nemen'

Guardiola reageert op vertrek bij Manchester City: 'Ik moet afstand nemen'
Praat mee!

Pep Guardiola zal niet meteen weer aan de slag gaan als trainer. Vrijdag werd bekend dat de Spanjaard na tien jaar afscheid neemt bij Manchester City.

"Ik ben echt heel tevreden. Ik vind de juiste woorden niet. Blij en trots", begint Guardiola op de persconferentie voorafgaand aan het laatste duel met Aston Villa. "De ervaring van mijn leven, anders hou je het geen tien jaar vol. Ik kan niet dankbaarder zijn voor de liefde en genegenheid, niet alleen vandaag, maar al vele, vele jaren. Niets anders."

Guardiola vertelt dat het de juiste tijd is om te vertrekken uit Manchester. "De club heeft een nieuwe manager nodig, nieuwe energie, met deze ongelooflijke spelers die we nu hebben. En een nieuw hoofdstuk beginnen." Zelf gaat de 55-jarige trainer het de komende tijd rustig aan doen. "Ik moet even afstand nemen. Ik ga een tijdje niet trainen."

Guardiola wist maar liefst twintig prijzen te winnen met City. Om die reden zal de Noordtribune in het Etihad voortaan de naam 'The Pep Guardiola Stand' dragen. Ook wordt er een standbeeld van de Spanjaard geplaatst. "De Pep Guardiola-tribune en het standbeeld dat ernaast komt te staan, zorgen er terecht voor dat Peps nalatenschap voor altijd verweven blijft met de geschiedenis van deze voetbalclub, de stad Manchester en het Engelse voetbal", vertelt voorzitter Khaldoon Al Mubarak.