Dubbelrol lonkt voor clubicoon van Vitesse: 'Combinatie als speler en andere taken'

Vitesse is in gesprek met Alexander Büttner over de toekomst van de routinier bij de club. Als het aan Vitesse ligt, blijft de ervaren linkspoot nog verbonden aan de Arnhemmers met dubbelfunctie. Dat meldt de club via de officiële kanalen.
Büttner werd in de zomer van 2024 voor vijftien duizend euro gehaald door Vitesse van De Graafschap. De inmiddels 37-jarige routinier heeft al een hele carrière achter de rug en Vitesse wil dit doorzetten bij de club als speler. Maar de ploeg kijkt ook alvast naar de toekomst. 'Daarbij wordt ook gekeken naar een bredere rol binnen de club, waarin de ervaring van de 37-jarige verdediger zowel binnen als buiten het veld van waarde kan zijn.'
Büttner is dan dus niet alleen voetballer, maar gaat ook de huidige hoofdtrainer Rüdiger Rehm ondersteunen. 'Het gaat hierbij om een combinatie van zijn rol als speler en mogelijke taken in- en richting de technische staf', zo schrijft de club.
Zelf kijkt de ervaren linksback positief naar de eventuele overeenkomst. 'Büttner staat positief tegenover deze ontwikkeling en voelt zich gewaardeerd door het vertrouwen dat de club in hem uitspreekt. Ook de samenwerking met hoofdtrainer Rüdiger Rehm wordt door beide partijen als prettig ervaren.'









