Arbeloa bevestigt vertrek bij Real Madrid en sluit rol onder Mourinho uit

Arbeloa bevestigt vertrek bij Real Madrid: 'Klaar voor nieuwe uitdagingen'
Praat mee!

Álvaro Arbeloa vertrekt na dit seizoen als trainer van Real Madrid. De Spanjaard bevestigde donderdag dat het duel van zaterdag zijn laatste wedstrijd op de bank van De Koninklijke wordt.

Arbeloa nam vier maanden geleden het roer over bij Real Madrid en kijkt met trots terug op die periode. "Hopelijk is dit een tot ziens, want ik heb dit altijd als mijn thuis beschouwd", vertelde de oefenmeester op de persconferentie. "Dit wordt mijn laatste wedstrijd als trainer van Real Madrid."

De voormalig verdediger benadrukte dat hij in zijn korte periode vooral het belang van de club voorop stelde. "Ik heb geprobeerd het beste te doen voor Real Madrid, meer dan voor mezelf", aldus Arbeloa. Volgens de trainer verkeerde de selectie in een lastige situatie toen hij instapte. "Ik wist hoe de kleedkamer ervoor stond toen ik kwam."

Over zijn toekomst wilde Arbeloa nog weinig kwijt. Wel gaf hij aan klaar te zijn voor een volgende stap in zijn loopbaan. "Ik heb de afgelopen vier maanden veel geleerd en voel me klaar voor nieuwe uitdagingen."

De Spanjaard ontkende daarnaast geruchten over een mogelijke rol in de technische staf van José Mourinho. "Mourinho heeft een fantastische staf. Als hij Real Madrid gaat trainen, doet hij dat met zijn eigen mensen."

Video