Feyenoord zet grote stap: akkoord bereikt over overname van De Kuip

Feyenoord heeft bevestigd dat de club een belangrijke stap heeft gezet richting de volledige eenwording met Stadion Feijenoord. Samen met Stadion Feijenoord en de Vereniging Aandeelhouders Stadion Feijenoord is een akkoord bereikt over de voorwaarden van de deal.
Op 11 juni stemmen de aandeelhouders tijdens een Bijzondere Aandeelhoudersvergadering over het voorstel, meldt Feyenoord via de officiële kanalen. Bij goedkeuring verwerft de club ruim 95 procent van de aandelen van Stadion Feijenoord. Daarna kan direct worden gestart met noodzakelijk onderhoud en verbeteringen aan De Kuip.
Feyenoord wil de komende tien jaar in totaal 41,5 miljoen euro investeren in het stadion, bovenop de reguliere huur. Vooral in de eerste vijf jaar moeten grote stappen worden gezet om De Kuip weer te laten voldoen aan de eisen van supporters, UEFA, KNVB en overheid.
Financieel directeur Pieter Smorenburg noemt de plannen belangrijk voor de toekomst van de club. "Voor de club en de supporters is het super belangrijk dat we nu de noodzakelijke aanpassingen kunnen doen”, aldus Smorenburg via Feyenoord.nl. “Vooral in de komende vijf jaar gaan we heel stevig investeren."
Ook Dennis te Kloese reageerde positief op het akkoord. "Echt een fantastische stap in de goede richting", stelde de algemeen directeur van Feyenoord. "Dit maakt de kans op een nog mooiere toekomst voor Feyenoord nog groter."









