Ouaissa spreekt transferwens uit: 'Dan ga je veel beter weg'

Ouaissa spreekt transferwens uit: 'Dan ga je veel beter weg'
2Reacties

Sami Ouaissa staat open voor een stap naar de Nederlandse top. De aanvaller van NEC bevestigt in de NOS Voetbalpodcast de interesse van andere clubs en spreekt daarbij een duidelijke voorkeur uit.

De naam van Ouaissa wordt de laatste weken nadrukkelijk gelinkt aan Feyenoord. Ook PSV en VfB Stuttgart zouden de buitenspeler volgen, maar zelf houdt hij zich nog op de vlakte over zijn toekomst. "Ik weet niet waar ik volgend seizoen zal spelen", vertelde Ouaissa in de NOS Voetbalpodcast. "Ik kan bij NEC spelen, maar ik kan niet ontkennen dat ik mogelijk bij een andere club speel."

De aanvaller benadrukt dat er nog niets concreet op tafel ligt. "Dan moet je bij mijn zaakwaarnemer zijn", zei Ouaissa met een lach. "Als er iets heel concreets is, laat hij het wel weten."

Opvallend genoeg spreekt Ouaissa wel duidelijk zijn voorkeur uit voor een binnenlandse transfer. Volgens de NEC-uitblinker is een tussenstap in de Eredivisie beter voor zijn ontwikkeling. "Mijn voorkeur gaat echt naar Nederland", aldus Ouaissa. "Ik denk dat als ik hier nog één of twee jaar speel, ik mezelf nog beter in de kijker kan spelen."

Daarbij verwees de aanvaller ook naar de traditionele top drie van Nederland. "Als je bij een club uit de top drie speelt en dan ook nog Europees, dan ga je veel beter weg. Ook in het buitenland kom je veel beter binnen."