Aanstaand Feyenoord-directeur neemt afscheid: 'Trots op deze stap'

Aanstaand Feyenoord-directeur neemt afscheid: 'Trots op deze stap'
Praat mee!

Dévy Rigaux heeft zijn aanstaande overstap naar Feyenoord bevestigd. De bestuurder nam donderdagavond afscheid van Club Brugge na het winnen van de Belgische landstitel.

Rigaux sluit daarmee een periode van negentien jaar af bij Club Brugge. De Belg begon ooit als jeugdtrainer binnen de opleiding en groeide later door tot Director of Football.

Na het binnenhalen van de titel sprak Rigaux met trots over het seizoen van Club Brugge. "We hadden dit vooropgesteld en hebben de juiste knoppen ingedrukt", vertelde hij. Ook trainer Ivan Leko kreeg complimenten van de bestuurder. "We zijn beter gaan spelen, hebben veel meer goals gescoord en waren op het einde onoverwinnelijk."

Tijdens zijn afscheid richtte Rigaux zich ook tot de spelersgroep. Daarbij noemde hij onder meer Romeo Vermant en Lynnt Audoor, spelers die hij vroeger nog begeleidde als jeugdtrainer. “Ik heb jongens als Romeo en Lynnt nog onder mijn hoede gehad”, aldus Rigaux.

De Belg kijkt uit naar zijn nieuwe uitdaging in De Kuip, al doet het afscheid van Club Brugge hem zichtbaar iets. "Natuurlijk zal ik Club missen", zei Rigaux. "Maar ik ben ook heel trots op mijn stap."