Overmars ziet dragende kracht bij Arsenal en Oranje: 'Om zulke jongens bouw je een team'

Marc Overmars heeft zich lovend uitgelaten over Jurriën Timber. De voormalig speler van Arsenal ziet de verdediger als een sleutelspeler voor zowel de Londense club als het Nederlands elftal. Dat vertelt hij in gesprek met De Telegraaf.
Volgens Overmars was het collectief de grote kracht van Arsenal dit seizoen. Toch steekt Timber daar voor hem bovenuit. "Hoewel hij de slotfase van de competitie door een blessure miste, is Timber toch mijn Speler van het Jaar", aldus Overmars. De oud-aanvaller werkte eerder samen met Timber bij Ajax en prijst vooral zijn mentaliteit.
Overmars verwacht veel van de Oranje-international. "Als Jurriën door zijn blessure het WK niet haalt, dan mist Ronald Koeman een bepalende speler. Op zulke jongens bouw je jouw team", vertelt hij. Daarbij noemt hij ook Quinten Timber, die volgens hem dezelfde winnaarsmentaliteit bezit.
De voormalig international kijkt daarnaast met plezier terug op zijn periode bij Arsenal. In 1998 won hij met de club de Premier League en de FA Cup. Overmars onderhoudt nog altijd contact met oud-teamgenoten en bezoekt geregeld Highbury, het oude stadion van Arsenal. De voormalig technisch directeur van Ajax is momenteel actief bij Royal Antwerp.









