Farioli onthult reden achter Ajax-vertrek: 'Te veel mensen zonder voetbalkennis'

Francesco Farioli heeft uitleg gegeven over zijn vertrek bij Ajax. De Italiaanse oefenmeester onthult onder meer dat er veel politieke spelletjes gespeeld worden en dat er te veel beslissingen worden genomen door mensen zonder voetbalkennis.
Farioli behaalde dit seizoen de titel met FC Porto, nadat hij vorig jaar het kampioenschap met Ajax misliep. De Italiaan merkt een groot verschil tussen beide clubs. "Het (Ajax) is een enorme club, maar er worden zoveel politieke spelletjes gespeeld, er is zoveel politiek belang en strijd binnen de club. Om eerlijk te zijn gaat dit de club niet verder brengen en gaat dit niet helpen om de club weer competitief te krijgen", luidt de pijnlijke conclusie van Farioli in gesprek met ESPN.
De Italiaanse trainer voelde dat hij tegengewerkt werd door de spelletjes die gespeeld werden binnen Ajax. "Te veel beslissingen binnen de club worden gemaakt door mensen die totaal geen voetbalkennis hebben. Dit vertraagde alles zo erg", stelt Farioli. Daardoor besloot hij te vertrekken uit Amsterdam. "Zoals ik het zag, was het onmogelijk voor mij om onder die omstandigheden te werken."
De samenwerking tussen Ajax en de staf van Farioli verliep moeizaam. "Samen met de mensen die dicht bij mij stonden binnen Ajax, heb ik gezien hoe moeilijk het is om een goede connectie te krijgen met elkaar binnen zo’n grote club", besluit de Italiaan.









