Lukkien steekt de loftrompet over Janse: 'Die zijn we wel kwijt'

FC Groningen-trainer Dick Lukkien is enthousiast over Dies Janse, die volgend seizoen niet meer bij De Trots van het Noorden zal spelen. Dat laatste adviseert de oefenmeester PSV-huurling Tygo Land wel te doen.
Janse was afgelopen Eredivisie-seizoen een van de steunpilaren bij Groningen. In gesprek met Voetbal International wordt Lukkien gevraagd hoe goed de centrumverdediger is. "Heel goed, ik vind Dies een ongelooflijke klasbak. Ik heb met veel goede spelers mogen werken en Dies past daar absoluut bij."
"Dies heeft zich door het jaar heen ook heel goed ontwikkeld en vertoont gedrag wat uitstekend past bij het beste uit jezelf willen halen: dag in, dag uit, en vooral dat laatste is cruciaal", vervolgt Lukkien. "Dies is bijna nooit tevreden en wil altijd meer. Voor mij is hij een potentiële topspeler. Die zijn we volgend jaar natuurlijk wel kwijt, ja."
Een andere huurling, Land, hoopt Lukkien nog een jaar te behouden. "Ook omdat ik vind dat Tygo dat nog echt nodig heeft", benadrukt de trainer. "Wat dat betreft ben ik misschien een beetje een atypische trainer: als ik vind dat een speler klaar is voor een volgende stap, dan zeg ik dat ook, ook al is dat niet in mijn eigen belang. Dat heb ik vorig jaar ook bij Luciano Valente gezegd, voor hem was het tijd om naar een topclub te gaan. Maar bij PSV is de concurrentie op het middenveld moordend en Tygo heeft in mijn ogen nog wel wat stapjes te zetten. Dat kan heel goed bij ons. Ook bij een andere club trouwens, laat dat duidelijk zijn, maar ik zou Tygo niet aanbevelen om nu al terug te gaan naar PSV. Die jongen moet spelen."









