Positief nieuws voor Oranje: emotionele Justin Kluivert maakt rentree bij Bournemouth

Justin Kluivert heeft dinsdagavond na een langdurige knieblessure zijn rentree gemaakt bij Bournemouth tegen Manchester City. De aanvallende middenvelder kon na afloop zijn tranen niet bedwingen en viel huilend bij zijn vader Patrick Kluivert in de armen.
Als invaller maakte Kluivert tegen Man City zijn eerste minuten sinds 3 januari. Door het 1-1 gelijkspel liepen The Citizens de titel mis, maar Bournemouth kwalificeerde zich voor het eerst in de 127-jarige clubgeschiedenis voor Europees voetbal.
Na de wedstrijd was de aanvallende middenvelder vanwege de opluchting overmand door emoties. In een omhelzing met zijn vader liet hij zijn tranen de vrije loop. De Nederlandse international moest door een knieblessure aan het begin van het kalenderjaar geopereerd worden en stond vervolgens ruim vier maanden langs de kant.
De rentree van Kluivert komt op een gunstig moment om zijn WK-droom in leven te houden. De oud-Ajacied hoopt nog een plek af te dwingen in de WK-selectie van het Nederlands elftal voor het mondiale eindtoernooi van komende zomer. De definitieve spelersgroep van Oranje wordt woensdag 27 mei bekend gemaakt door bondscoach Ronald Koeman.









