Farioli blikt terug op Ajax-vertrek: 'Daar mijn beste werk geleverd'

Farioli blikt terug op Ajax-vertrek: 'Daar mijn beste werk geleverd'
Praat mee!

Francesco Farioli bewaart warme gevoelens aan zijn periode bij Ajax. De Italiaanse trainer stelt in gesprek met ESPN zelfs dat hij in Amsterdam beter werk leverde dan in zijn kampioensjaar met FC Porto.

Farioli pakte dit seizoen de Portugese landstitel met Porto, maar kijkt volgens ESPN nog altijd met meer trots terug op zijn periode bij Ajax. De trainer zag de Amsterdammers vorig seizoen lange tijd afstevenen op het kampioenschap, totdat PSV de titelstrijd in de slotfase volledig kantelde.

"Mijn vertrek bij Ajax deed mij pijn", vertelt Farioli aan de zender. "Ik hou van Amsterdam, van de club en van de mensen binnen Ajax. We hadden echt het gevoel dat we dicht bij iets bijzonders waren."

Ondanks het mislopen van de schaal ziet Farioli het seizoen in Amsterdam als zijn grootste trainersprestatie tot nu toe. "Misschien hadden we geen prijs om aan de supporters te laten zien, maar dat mag niet onderschatten wat we samen hebben opgebouwd. Natuurlijk is dit mijn eerste titel als hoofdtrainer, maar ik denk dat ik vorig seizoen mijn beste werk heb geleverd."

Farioli vertrok kort na het mislopen van de landstitel naar FC Porto. In Portugal pakte hij direct het kampioenschap met 88 punten. Ajax eindigde onder zijn leiding als tweede in de Eredivisie.