Memphis krijgt nieuwe tik richting WK: rentree bij Corinthians opnieuw uitgesteld

De zorgen rond Memphis Depay nemen verder toe richting het WK 2026. De aanvaller van Corinthians stond op het punt zijn rentree te maken, maar moet opnieuw afhaken. Daardoor lijkt de tijd richting het eindtoernooi steeds krapper te worden voor de topscorer aller tijden van Oranje.
Volgens Braziliaanse media ontbreekt Memphis donderdag ook in het Copa Libertadores-duel met Peñarol. De 32-jarige aanvaller is al sinds eind maart uitgeschakeld door een hamstringblessure. Eerder leek hij dicht bij een terugkeer, maar tijdens de groepstraining zou hij opnieuw fysieke klachten hebben gevoeld.
ESPN Brasil en Globo Esporte melden dat Memphis last kreeg van zijn kuit. Corinthians wil daarom geen enkel risico nemen met het oog op het WK. De Braziliaanse club kiest voor een voorzichtige aanpak, nadat zijn herstel eerder al vertraging opliep door problemen rond de medische begeleiding.
Ronald Koeman sprak maandag bij Rondo nog de hoop uit dat Memphis voor het WK speelminuten zou maken. Dat scenario komt steeds verder onder druk te staan. Voor zijn mogelijke melding bij Oranje op 30 mei heeft Corinthians nog slechts twee wedstrijden op het programma staan, tegen Atlético Mineiro en Platense.
Memphis speelde dit seizoen een belangrijke rol bij Corinthians, maar zag zijn ritme volledig verdwijnen door blessureleed. De situatie van de aanvaller wordt richting de WK-selectie nauwlettend gevolgd door de technische staf van Oranje.









