Emotionele Neymar terug in Braziliaanse selectie: 'Wereldbeker gaat mee naar huis'

Emotionele Neymar terug in Braziliaanse selectie: 'Wereldbeker gaat mee naar huis'
Praat mee!

Neymar is terug in de WK-selectie van Brazilië. De aanvaller van Santos werd maandag door bondscoach Carlo Ancelotti opgenomen in de definitieve selectie voor het WK 2026 en reageerde zichtbaar emotioneel op het nieuws.

De Braziliaanse ster was sinds 2023 niet meer opgeroepen voor de nationale ploeg door blessureleed. Neymar nodigde familie en vrienden uit om samen de bekendmaking van de selectie te bekijken. Toen zijn naam werd genoemd, barstte de aanvaller in tranen uit.

Na het emotionele moment belde Neymar direct met ploeggenoot Raphinha. In dat gesprek sprak hij vol vertrouwen over de kansen van Brazilië op het WK. "Alles gaat goedkomen, we gaan gewoon het WK winnen", zei Neymar.

De aanvaller maakt zich op voor zijn vierde wereldkampioenschap met Brazilië. Onder leiding van Ancelotti hopen de Brazilianen de zesde wereldtitel uit de geschiedenis van het land te pakken. "Het is moeilijk om niet emotioneel te worden. Na alles wat we hebben meegemaakt zijn dit tranen van pure vreugde. We gaan ons leven geven om de wereldbeker naar Brazilië te brengen", aldus Neymar.

Brazilië treft op het WK Marokko, Haïti en Schotland in de groepsfase. De Zuid-Amerikanen kunnen later in het toernooi mogelijk een tegenstander van Oranje worden.

Video