Flinke domper Willem II-fans: geen uitsupporters bij play-off om promotie

De supporters van Willem II mogen zaterdag niet afreizen naar het uitduel met FC Volendam in de finale van de play-offs om promotie en degradatie. De gemeente Edam-Volendam bevestigde dinsdag dat het verbod op uitsupporters blijft gelden na de rellen rond FC Volendam - Telstar van afgelopen zondag.
Dat besluit zorgt voor frustratie in Tilburg. Eerder op dinsdag werd namelijk bekend dat supporters van FC Groningen donderdag wel welkom zijn in Volendam voor het duel met Ajax in de play-offs om een ticket voor de UEFA Conference League. Dat duel wordt gespeeld in het Kras Stadion, omdat de Johan Cruijff Arena niet beschikbaar is door concerten van Harry Styles.
Algemeen directeur Merijn Goris sprak eerder nog het vertrouwen uit dat Willem II-fans ook groen licht zouden krijgen. "Er is geen enkel precedent en geen enkele reden om FC Groningen-supporters wél, maar die van ons níét toe te laten", zei Goris eerder tegen het Brabant Dagblad.
De gemeente ziet dat anders en noemt het duel tussen FC Volendam en Willem II 'een afzonderlijke afweging'. Binnen Willem II is met ongeloof gereageerd op het besluit. Of de club nog stappen gaat ondernemen, is volgens het Brabants Dagblad nog onduidelijk.









