Daily Mail: Guardiola vertrekt na tien jaar als trainer van Manchester City

Daily Mail: 'Guardiola vertrekt na tien jaar bij Manchester City'
Update: 18 mei 2026 om 21:16
Praat mee!

Pep Guardiola neemt na dit seizoen afscheid van Manchester City. Volgens Daily Mail vertrekt de Spaanse toptrainer na de laatste competitiewedstrijd tegen Aston Villa. Daarmee komt een einde aan een succesvolle periode van tien jaar bij de Engelse topclub.

Guardiola groeide in Manchester uit tot de meest succesvolle trainer uit de clubgeschiedenis. De 55-jarige oefenmeester veroverde zes landstitels, won de Champions League en pakte in totaal twintig prijzen met City. Afgelopen weekend voegde hij daar nog de FA Cup aan toe na een zege op Chelsea op Wembley.

Volgens Daily Mail is het nieuws intern al gedeeld met verschillende sponsoren van de club. Manchester City zou de officiële bevestiging later deze week naar buiten willen brengen, zodat Guardiola tijdens de kampioensparade groots afscheid kan nemen van de supporters.

De Spaanse trainer heeft nog een contract voor één seizoen, maar zou hebben besloten zijn periode in de Premier League af te sluiten. Enzo Maresca en Vincent Kompany gelden volgens Engelse media als belangrijkste kandidaten om Guardiola op te volgen.

Manchester City strijdt ondertussen nog altijd met Arsenal om de landstitel. Dinsdag wacht eerst het uitduel met Bournemouth, voordat zondag Aston Villa de laatste tegenstander van Guardiola wordt in het Etihad Stadium.