'KNVB doet klemmend beroep op burgemeester voor uitfans bij Ajax - Groningen'

Het competitiebestuur betaald voetbal heeft met klem verzocht om uitsupporters van FC Groningen alsnog toe te laten bij Ajax - FC Groningen. Dat meldt Jeroen Kapteijns van De Telegraaf via X. Burgemeester Lieke Sievers Beukers van Edam-Volendam neemt het verzoek momenteel in overweging.
De halve finale van de play-offs om Europees voetbal wordt donderdag afgewerkt in het Kras Stadion van FC Volendam. Ajax wijkt uit naar Volendam omdat de Johan Cruijff ArenA bezet is door concerten van Harry Styles. De gemeente besloot eerder op maandag om geen supporters van FC Groningen toe te laten na de ongeregeldheden rond FC Volendam.
Volgens Kapteijns geldt het verzoek van het competitiebestuur alleen voor het duel tussen Ajax en FC Groningen. Voor FC Volendam - Willem II komt geen uitzondering. "Dit omdat daar sprake is van een uit- en een thuiswedstrijd, FC Volendam ook geen fans meeneemt naar Tilburg én de hele situatie is ontstaan door rellende Volendam-supporters op zondag", schrijft de journalist.
Een verhuizing naar de Euroborg lijkt ondertussen uitgesloten. Ajax moet daarvoor vrijwillig afstand doen van het thuisvoordeel. De club wil daar niet aan meewerken.









