Willem II snapt niks van besluit gemeente Volendam: 'Totaal omgekeerde wereld'

Willem II is boos nu de fans niet welkom zijn bij het duel met FC Volendam in de play-offs om promotie en degradatie. Volgens algemeen directeur Merijn Goris worden de Tilburgers gestraft voor iets waar ze helemaal geen schuld aan hebben, zegt hij tegen Brabants Dagblad.
Willem II speelt aankomende woensdag eerst thuis tegen FC Volendam. De Noord-Hollanders nemen overigens zelf ook geen supporters mee, naar aanleiding van de ongeregeldheden rond het duel met Telstar van zondag. Het was voor de gemeente Edam-Volendam ook meteen reden om de rest van dit seizoen alle uitfans te weren in het KRAS Stadion.
Merijn Goris begrijpt niet dat de supporters van Willem II hier onder moeten lijden in een cruciale wedstrijd. "We zijn totaal verrast en extreem verbolgen. We hebben dit neergelegd bij het competitiebestuur betaald voetbal. We wachten hun standpunt af, alvorens wij een uitgebreide reactie geven", stelt de Willem II-directeur.
"Willem II is in 2019 voor het laatst in Volendam geweest, dus dát kan in ieder geval geen reden zijn om onze supporters te weigeren. Dit is totaal de omgekeerde wereld", vervolgt Goris.
Vanuit FC Volendam ontvingen de Tilburgers al excuses. "We betreuren dat wij onze gastvrijheid door de ongeregeldheden niet kunnen tonen aan Willem II-supporters, die part noch deel hebben aan de gebeurtenissen die hebben gespeeld", zei algemeen directeur Piet van der Pol.









