FC Groningen denkt aan boycot van duel met Ajax: 'Dit is zo onrechtvaardig'

FC Groningen denkt aan boycot van duel met Ajax || VN
Praat mee!

FC Groningen is boos vanwege het verbod op uitfans voor het play-offs duel tegen Ajax. Algemeen directeur Frank van Mosselveld sluit zelfs een boycot van de halve finale in de play-offs om Europees voetbal op dit moment niet uit.

Volgens Van Mosselveld zijn de Groningers druk aan het onderzoeken wat de mogelijkheden zijn. "We kijken nu waar onze mogelijkheden en middelen liggen om hiertegen te ageren. Dit is te gek voor woorden", zegt hij tegen RTV Noord. "Vooral omdat ik op 23 april deze scenario’s al bevraagd heb bij de KNVB: wat als en hoe gaan we daar mee om?"

"Ik vind het al bijzonder dat we moeten uitwijken naar een ander stadion. Het mag dan nooit zo zijn dat de lokale driehoek besluit geen uitsupporters toe te laten. Vervolgens komt dat scenario alsnog uit", vervolgt Van Mosselveld, die nu wacht op een standpunt van de KNVB. "Als de burgemeester vindt dat meerdere clubs niet ontvangen kunnen worden in zijn gemeente, is het heel wrang en bijzonder dat juist de uitsupporters worden bestraft."

"Dit hebben we niet eerder meegemaakt, maar het kan blijkbaar dus nóg gekker in ons land: dat drie supportersgroeperingen niet mogen komen", vervolgt de Groningen-directeur. "Kijk, het sportieve aspect moet bovenaan staan. Maar we vinden dit allemaal zo onacceptabel en onrechtvaardig, dat we eerst proberen dat er donderdag wél supporters bij mogen zijn. Alle scenario’s liggen op tafel, ook een boycot. We sluiten op dit moment niets uit. Het verrast en overvalt ons. Dit is zo onrechtvaardig."