Ook Willem II-fans niet welkom in Volendam, Tilburgers in contact met FC Groningen

Ook de fans van Willem II zullen niet welkom zijn in Volendam. Aankomende zaterdag staat daar het beslissende duel voor de play-offs promotie op het programma. Het nieuws komt na de beslissing over Ajax - FC Groningen, die ook in Volendam gespeeld wordt. De lokale driehoek weigert de uitsupporters in beide duels.
De Tricolores zullen het tegen Volendam dus gaan doen zonder uitsupporters. De Tilburgers spelen woensdag eerst het heenduel in eigen Tilburg. Willem II heeft nog niet gereageerd op het besluit, maar de club is zeer ontstemd, meldt het Brabants Dagblad.
FC Groningen heeft eerder al wel gereageerd op het nieuws rond de beslissing. De club vindt het onaanvaardbaar en beraadt zich momenteel op eventuele vervolgstappen. FC Groningen heeft inmiddels contact gezocht met het competitiebestuur betaald voetbal.
‘De Tilburgers staan logischerwijs in nauw contact met FC Groningen, dat in hetzelfde schuitje zit’, weet BD te melden. Het besluit van de lokale driehoek om geen Willem II-supporters toe te laten heeft te maken met misdragingen van de FC Volendam-supporters zelf. Daarom zullen er in Tilburg ook geen supporters van Volendam mee gaan reizen.









