Groningen-fans geweigerd voor play-off duel met Ajax, club reageert woedend

FC Groningen-fans zijn donderdag niet welkom in het Kras Stadion in Volendam voor het play-off duel met Ajax voor Europees voetbal. De Trots van het Noorden is naar eigen zeggen 'verbolgen' over dit plotse besluit van de veiligheidsdriehoek van Volendam en laat het er niet bij zitten.
FC Groningen stelt op de eigen clubsite dat er geen toegang is voor fans van FC Groningen. Ajax moet uitwijken naar Volendam vanwege concerten in de Johan Cruijff ArenA die niet konden worden verzet, maar spelen dus mogelijk alleen met een thuispubliek. Groningen spreekt schande van het besluit. 'De Trots van het Noorden is verbolgen over dit besluit, vindt het onaanvaardbaar en beraadt zich op de te nemen stappen', valt onder meer te lezen.
De ploeg, die tegen Ajax strijdt voor een Conference League-ticket, laat het er niet bij zitten. 'FC Groningen heeft het competitiebestuur betaald voetbal ingeschakeld en beraadt zich op de te nemen stappen', wordt besloten. Het is onduidelijk of het besluit nog een staartje krijgt. De twee ploegen treffen elkaar donderdag in Volendam om 18.45 uur.









