Chelsea heeft beet: Alonso officieel gepresenteerd als nieuwe manager

Chelsea heeft beet: Alonso officieel gepresenteerde als nieuwe manager
Praat mee!

Xabi Alonso is de nieuwe manager van Chelsea. De Engelse club bevestigde zondag de komst van de Spanjaard via de officiële kanalen. Alonso begint op 1 juli 2026 en tekent een contract voor vier seizoenen op Stamford Bridge.

Chelsea zocht een nieuwe eindverantwoordelijke na het vertrek van Liam Rosenior. De trainer hield het minder dan vier maanden vol. Calum McFarlane maakte het seizoen af als interim-coach. De clubleiding ziet in Alonso de man die Chelsea weer moet laten meedoen om prijzen.

Alonso zat zonder club sinds zijn vertrek bij Real Madrid in januari. Daar liep zijn periode uit op een teleurstelling. Eerder maakte hij indruk bij Bayer Leverkusen. Hij leidde de Duitse club naar de eerste landstitel uit de clubgeschiedenis en bleef in het seizoen 2023/24 ongeslagen in de Bundesliga.

Chelsea spreekt op de clubsite vol vertrouwen over de aanstelling van Alonso. Volgens de club passen zijn leiderschap, coachingstijl en ervaring bij de nieuwe fase van het project. Alonso zelf reageerde ook op zijn overstap. "Chelsea is een van de grootste clubs in het voetbal en het vervult me met immense trots om manager van deze geweldige club te worden", aldus Alonso via de officiële kanalen van Chelsea.