Feyenoorder-middenvelder opgeroepen voor WK met Zuid-Korea

In-beom Hwang is geselecteerd voor de WK-selectie van Zuid-Korea. De middenvelder van Feyenoord speelde sinds zijn blessure in maart geen enkele wedstrijd meer voor de Rotterdammers, maar mag zich dus wel opmaken voor het WK in de Verenigde Staten, Mexico en Canada.
De 29-jarige Feyenoorder heeft 71 interlands achter zijn naam en maakte daarin zes doelpunten. Op 15 maart speelde Hwang zijn laatste wedstrijd voor de Rotterdammers. Hij viel na 44 minuten uit tegen Excelsior, maar kan dus alsnog rekenen op een oproep. "Gebaseerd op een test van twee dagen geleden, is zijn fysieke gesteldheid niet alleen goed, maar beter dan die van andere spelers. Hij heeft weinig gespeeld, dus ik kan niet zeggen dat zijn wedstrijdritme perfect is", legde bondscoach Hong uit.
Zuid-Korea speelt op het WK tegen Mexico, Tsjechië en Zuid-Afrika. De eerste groepswedstrijd wordt gespeeld op vrijdag 12 juni tegen Tsjechië.









