De Ligt spreekt zich uit na WK-domper: 'Opereren was de enige optie'

De Ligt spreekt zich uit na WK-domper: 'Opereren was de enige optie'
Praat mee!

Matthijs de Ligt heeft voor het eerst gereageerd op het nieuws dat hij het WK 2026 moet missen. De verdediger van Manchester United onderging een operatie en richt zich nu op zijn herstel.

Via Instagram laat De Ligt weten zwaar teleurgesteld te zijn. "Na zes maanden van behandeling en hard werken om terug te komen, was opereren nog de enige optie", schrijft de Oranje-international.

De Ligt baalt vooral van zijn lange afwezigheid bij Manchester United en het mislopen van het WK met Oranje. "Ik ben teleurgesteld dat ik het team de afgelopen zes maanden niet heb kunnen helpen en dat ik natuurlijk het WK moet missen."

De verdediger kijkt inmiddels vooruit naar zijn rentree. "Ik kijk ernaar uit om er alles aan te doen om zo snel mogelijk terug te keren voor de fans en me weer beter te voelen", aldus De Ligt.

De verwachting is dat De Ligt aan het begin van volgend seizoen weer aansluit bij Manchester United.