Bosz krijgt opvallend appje na kampioenschap: 'Ik ben het fundament van de tactiek'

Bosz krijgt opvallend appje na kampioenschap: 'Ik ben het fundament van de tactiek
Praat mee!

Peter Bosz kreeg na het kampioenschap van PSV een opvallend bericht van voormalig verdediger Jordan Teze. De huidige speler van AS Monaco claimde met een knipoog een groot aandeel in de titel van de Eindhovenaren.

“Gefeliciteerd met het kampioenschap. Het was wel heel makkelijk dit jaar, maar wel verdiend. Niet vergeten dat ik het fundament ben van de tactiek en dat dit derde kampioenschap ook eigenlijk door mij is. Goed gedaan coach”, schreef Teze volgens De Telegraaf aan Bosz.

De trainer van PSV begreep direct waar de verdediger op doelde. In de eerste weken onder Bosz was Teze namelijk niet tevreden over zijn eigen intensiteit. Daardoor begon hij destijds op de bank tijdens de derby tegen FC Eindhoven. “Hij had de boodschap begrepen. In plaats van boos te zijn, zei hij dat hij het zou laten zien op de trainingen”, aldus Bosz.

Volgens de PSV-trainer groeide Teze daarna uit tot een vaste waarde. Bosz benadrukte daarnaast dat hij veel waarde hecht aan de ontwikkeling van spelers. Joey Veerman maakte volgens hem de grootste stap. “Hij is veel constanter geworden. Hij is altijd al bepalend geweest met zijn passing”, vertelde Bosz aan De Telegraaf.