Smit houdt de deur voor langer AZ-verblijf op een kier: 'Misschien nog wel hier blijven'

Smit houdt de deur voor langer AZ-verblijf op een kier: 'Misschien nog blijven'
Praat mee!

Kees Smit sluit een langer verblijf bij AZ niet uit. De middenvelder bevestigt dat zijn zaakwaarnemer al met de club heeft gesproken over zijn toekomst. Dat vertelt hij in een uitgebreid interview met Rodi Media.

De twintigjarige middenvelder geldt als een van de grootste talenten van AZ. Toch blijft Smit rustig onder alle aandacht. “Soms denk ik weleens, nu is het genoeg. Ik lees en hoor lang niet alles. Daar ben ik te nuchter voor”, zegt hij. Smit groeide op in Heiloo en speelde jarenlang op straat en bij De Foresters. Op negenjarige leeftijd maakte hij al de overstap naar de jeugdopleiding van AZ. Inmiddels denkt hij na over zijn volgende stap. “Spanje zou goed bij mij passen. Maar ik weet niet of dat het wordt hoor. Misschien nog een jaar bij AZ blijven? Er zijn gesprekken gaande.”

De middenvelder benadrukt dat speeltijd voor hem doorslaggevend is. Bij AZ weet hij dat hij minuten kan maken. Tegelijkertijd houdt hij rekening met andere factoren, zoals blessures en zijn ontwikkeling. Ook een plek in de WK-selectie van Oranje houdt hem bezig. Ronald Koeman vergeleek hem eerder al met Pedri. “Ik hoop het heel erg, al ga ik er niet per se van uit. Dan is de eventuele teleurstelling ook wat kleiner”, aldus Smit