Wanneer speelde Willem II voor het laatst in de Eredivisie?

Willem II neemt het in de play-offs op tegenFC Volendam in de strijd om promotie naar de Eredivisie. Maar wanneer speelde de club uit Tilburg eigenlijk voor het laatst op het hoogste niveau? VoetbalNieuws vertelt het je.
Willem II speelde voor het laatst in de Eredivisie in het seizoen 2024/2025. De Tilburgers keerden dat jaar terug op het hoogste niveau nadat de club in mei 2024 promotie afdwong vanuit de Keuken Kampioen Divisie. Het verblijf in de Eredivisie bleef echter beperkt tot één seizoen. Willem II is vandaag de dag opnieuw actief in de play-offs om promotie naar het hoogste niveau af te dwingen.
De Tricolores kende de afgelopen jaren veel schommelingen tussen de Eredivisie en de Keuken Kampioen Divisie. Na de degradatie in het seizoen 2021/2022 verbleef Willem II twee jaar op het tweede niveau, alvorens de club weer promoveerde. Toch wist de ploeg zich vorig seizoen niet te handhaven.
Tijdens de play-offs van vorig jaar knokte Willem II zich nog langs FC Dordrecht na een zenuwslopende strafschoppenserie. In de daaropvolgende ronde ging het echter mis tegen SC Telstar, dat inmiddels actief is in de Eredivisie.









