Klaassen snoeihard voor Ajax: 'Selectie mist balans en leiders'

Klaassen snoeihard voor Ajax: 'Selectie mist balans en leiders'
Praat mee!

Davy Klaassen heeft hard uitgehaald naar de huidige staat van Ajax. De middenvelder ziet grote problemen binnen de selectie van de Amsterdammers.

Na de nederlaag tegen FC Utrecht zakte Ajax naar de vijfde plaats in de Eredivisie. Klaassen schoof maandagavond aan bij Rondo op Ziggo Sport en sprak daar openlijk over de crisis in Amsterdam. Volgens de routinier ontbreekt het aan balans binnen de spelersgroep.

"Vanaf het begin is er een probleem in de selectiebalans", zei Klaassen. "De afstemming tussen kwaliteiten en persoonlijkheden is niet goed genoeg." De middenvelder merkt ook dat leiderschap ontbreekt op het veld. Volgens Klaassen zijn er te weinig spelers die het team sturen tijdens wedstrijden.

De Ajacied vergeleek de huidige situatie met de succesvolle periode onder Erik ten Hag en Marc Overmars. "Toen was er duidelijkheid over hoe de selectie versterkt moest worden. Nu zijn er te veel wisselingen geweest met trainers en spelers."