'Feyenoord heeft nieuwe td bijna binnen, Van Persie grijpt de macht in De Kuip'

Feyenoord heeft nieuwe td bijna binnen
Praat mee!

Dévy Rigaux gaat deze week Club Brugge op de hoogte stellen van zijn wens om naar Feyenoord te verkassen om daar de nieuwe technisch directeur te worden. Volgens Voetbal International is daar enige haast bij geboden, aangezien Robin van Persie de macht grijpt.

Van Persie is de selectie van komend seizoen al aan het doornemen en ook spelers van andere clubs aan het bekijken. Volgens VI zijn zelfs de eerste contacten al gelegd. Momenteel is het nog niet duidelijk wie komend seizoen de technisch directeur is en dus staat Van Persie nu zelf op. "We leggen iedere mogelijke nieuwe speler langs die meetlat, fysiek, technisch en tactisch. Dat proces is al begonnen, het is niet moeilijk dit in kaart te brengen. Uiteindelijk along the way komt er dan ook een andere wereld bij, iemand die de deal moet closen. Dat is niet mijn werk en dat ga ik ook niet doen. Maar in het voortraject kan ik wel een bepalende rol spelen", stelt de oefenmeestrer.

"In samenwerking met de mensen om mij heen beslis ik over de selectie, wie weg mag en wie kan blijven", vervolgt Van Persie. "Ik bepaal dat, samen met de directie. Ik kan me nu toch juist focussen op potentiële nieuwe spelers? Ik heb nu toch de tijd spelers te beoordelen. Is toch hartstikke goed en logisch?"

De vraag is of de beoogde nieuwe technisch directeur Rigaux hier wel op zit te wachten. 'Wie in België informeert, weet dat de beoogde nieuwe technisch directeur niet komt om alleen maar even wat deals te closen. Dévy Rigaux is juist op zoek naar meer mandaat dan hij nu heeft in Brugge. Hij zal zijn voetbalvisie en werkwijze willen implementeren bij Feyenoord en zeker ook zijn kijk op scouting en recruitment', klinkt het.