'Dit is het meest pijnlijke seizoen dat ik als speler van Ajax heb meegemaakt'

Davy Klaassen heeft een keiharde conclusie getrokken na de 1-2 thuisnederlaag tegen FC Utrecht van Ajax. Volgens de middenvelder is het zijn meest pijnlijke seizoen als speler van de Amsterdammers en hij stelt dat de lat heel erg laag is komen te liggen in de Johan Cruijff ArenA. Door het puntenverlies tegen Utrecht dreigt de play-offs om Europees voetbal voor Ajax.
Na afloop doet Klaassen zijn verhaal tegenover De Telegraaf. "Ik mis van alles. Als je zegt dat het alleen een kwestie van kwaliteit is, dan lijkt het alsof we slechte spelers hebben en dat is niet zo", zegt de routinier. "Natuurlijk heb ik heel veel betere selecties meegemaakt. Door het beleid van de afgelopen jaren zijn we hier terechtgekomen."
Volgens Klaassen ziet iedereen dat Ajax in de laatste jaren achteruit is gegaan. "We hadden met deze groep sowieso tweede moeten worden", stelt hij. "Maar uiteindelijk sta je waar je staat. Als je na 33 wedstrijden vijfde staat, dan zul je wel de vijfde selectie van Nederland hebben. Natuurlijk heb ik het gevoel dat er meer in zit. Maar dat heb ik altijd."
"Dit is het meest pijnlijke seizoen dat ik als speler van Ajax heb meegemaakt. De lat is de afgelopen jaren gewoon heel erg laag komen te liggen", gaat Klaassen verder. "Dat is niet hoe we Ajax kennen. Daar moet echt weer een stap in worden gezet. Ik ben teleurgesteld. Maar ik ga niet met tegenzin naar de club, want je kunt wel bij de pakken neerzitten, maar we moeten gewoon elke dag proberen beter te worden."
Ook komt Klaassen te spreken over het gevoel bij de fans van de Amsterdamse club. "De gelatenheid bij de supporters is misschien nog wel het meest pijnlijke", zegt de middenvelder. "Iedereen ziet het ook gewoon dat het niet klopt. En het is niet iets van twee weekjes dat we niet presteren. Dat is vanaf het begin van het seizoen zo. We proberen als team alles, maar lopen telkens tegen dezelfde problemen aan."









