Resink gaat in op transferwinter en geruchten over Ajax: 'Zij waren erg concreet'

Stije Resink heeft zondag bij Goedemorgen Eredivisie gereageerd op de verhalen rond Ajax. De aanvoerder van FC Groningen stelde dat de Amsterdammers afgelopen winter geen concrete poging deden om hem vast te leggen. Hans Kraay junior vroeg daar in de ESPN-studio direct naar.
Resink gold in de winter als een gewilde middenvelder. Benfica meldde zich concreet bij FC Groningen. “Mijn zaakwaarnemer heeft echt heel direct met hen gesproken. Benfica wilde me in de winter halen”, vertelde de 22-jarige controleur. Groningen hield de deur echter dicht vanwege de strijd om Europees voetbal.
Kraay vroeg vervolgens direct naar Ajax. “Die hebben geen poging gewaagd in de winter”, antwoordde Resink duidelijk. Presentatrice Fresia Cousiño Arias stelde daarna dat er wel contact was geweest tussen Ajax en het kamp van Resink. “Niet met mij, dat gaat dan via mijn zaakwaarnemer”, reageerde hij.
De middenvelder liep begin maart een zware knieblessure op tijdens het duel met FC Volendam. Daardoor staat hij nog maanden aan de kant. Resink gaf toe dat hij tijdens het moment van de blessure direct dacht aan de misgelopen transferkansen. “Dan schieten er natuurlijk wel een aantal dingen door je hoofd.”









