Dit zegt Kenneth Taylor over eventuele WK-deelname met Oranje

Dit zegt Kenneth Taylor over eventuele WK-deelname met Oranje
Update: 13 mei 2026 om 19:23
Praat mee!

Kenneth Taylor is naar eigen zeggen niet bezig met het WK van aankomende zomer. De bal ligt volledig bij bondscoach Ronald Koeman, vertelt de vijfvoudig international van het Nederlands elftal aan De Telegraaf. 

Taylor speelde zijn laatste interland op 23 maart 2025 in Valencia tegen Spanje. Sindsdien heeft Koeman hem niet meer bij de selectie gehaald van het nationale elftal. Over een paar weken maakt de bondscoach bekend met welke spelers hij afreist naar het WK in Mexico, Canada en de Verenigde Staten. 

Leeft Taylor met spanning toe naar die bekendmaking? "Deze vraag krijg ik ook veel van vrienden en teamgenoten. En ik moet zeggen: niet echt. Ik heb vaker contact met de bondscoach gehad en ik weet hoe hij over me denkt. Hij weet wat hij aan me heeft, maar uiteindelijk is het zijn keuze me wel of niet op te roepen", aldus de middenvelder, die begin dit jaar overstapte van Ajax naar SS Lazio. 

Op de vraag of hij een meerwaarde is voor de selectie van Oranje, antwoordt Taylor kort maar krachtig. "Vanaf mijn 15e doe ik alles op eigen kracht door hard te werken en goed te voetballen. Ik hoef mezelf daarom niet te verkopen in de media. Uiteindelijk bepaalt de bondscoach wie er meegaat."