Drietal keert terug bij Ajax voor Eredivisiekraker tegen FC Utrecht

 Drietal keert terug bij Ajax voor Eredivisiekraker tegen FC Utrecht
Update: 8 mei 2026 om 18:03
Praat mee!

Ajax kan zondag tegen FC Utrecht weer beschikken over drie ervaren krachten. Oscar García gaf vrijdag een update over zijn selectie richting het Eredivisie-duel.

Davy Klaassen, Wout Weghorst en Owen Wijndal zijn terug op het trainingsveld bij Ajax. Dat bevestigde García via de clubkanalen van de Amsterdammers. Het drietal ontbrak vorige week nog tijdens het topduel met PSV, dat in 2-2 eindigde in de Johan Cruijff ArenA.

Vooral de terugkeer van Klaassen is opvallend. De middenvelder kwam op 22 maart voor het laatst in actie tijdens De Klassieker tegen Feyenoord. Sindsdien stond hij aan de kant met een knieblessure. García liet weten dat Klaassen de afgelopen dagen weer volledig meetrainde met de groep.

Ook Weghorst en Wijndal zijn weer inzetbaar. Weghorst meldde zich vorige week vlak voor de aftrap ziek af. Wijndal ontbrak door een blessure, maar trainde deze week opnieuw mee met de selectie. Ajax werkt toe naar een belangrijk duel in de strijd om Europees voetbal.

García keek daarnaast tevreden terug op het gelijkspel tegen PSV. "De spelers reageerden goed op het vroege tegendoelpunt en bleven mentaal sterk", aldus de trainer via Ajax.nl. Over tegenstander FC Utrecht was hij duidelijk. "We verwachten een pittige wedstrijd, zeker in deze fase van het seizoen waarin elk punt cruciaal is."