Emegha kop van jut na Europese uitschakeling: Nederlander komt met statement

Emmanuel Emegha heeft gereageerd op de commotie na de uitschakeling van RC Strasbourg tegen Rayo Vallecano in de Conference League. De Nederlandse spits kreeg kritiek nadat hij na afloop het thuispubliek opriep om te applaudisseren voor de spelersgroep, terwijl de fans juist luid floten na de 0-1 nederlaag.
Emegha stond door een hamstringblessure niet op het veld, maar liep na het laatste fluitsignaal wel richting de supporters. Diego Moreira probeerde hem nog weg te trekken, waarna tussen beide spelers een woordenwisseling ontstond. De actie van Emegha leverde hem zelf een stevig fluitconcert op. Via Instagram gaf Emegha in de nacht van donderdag op vrijdag tekst en uitleg. “Het enige wat ik wilde, was dat mijn teamgenoten gerespecteerd werden voor de inzet die zij hadden getoond voor Strasbourg,” schreef hij. “Mensen kunnen niet blij zijn met mij, ik begrijp de teleurstelling en frustratie.”
De spits benadrukte trots te zijn op het Europese seizoen van Strasbourg. De Franse club strandde in de halve finale van de Conference League. Volgens Emegha verdient de selectie respect “na alles gegeven te hebben voor de club”. Door zijn blessure komt de Oranje-international dit seizoen niet meer in actie.









