Stegeman geniet van avontuur bij Antwerp: 'Dit is een topclub in spe'

John Stegeman verliet zijn functie als hoofdtrainer om als rechterhand van Mark van Bommel aan de slag te gaan bij Royal Antwerp FC, maar spijt heeft de oud-trainer van PEC Zwolle allerminst. De 46-jarige Nederlander heeft het naar zijn zin bij de zuiderburen.
Stegeman was zeven jaar lang actief als hoofdtrainer en verliet PEC in 2021, maar heeft het uitstekend naar zijn zin in België. "Wat een passie stralen ze hier uit. Echt een orkaan van geluid. Maar goed, we zitten hier dan ook in een havenstad. Die mentaliteit zie je duidelijk terug op de tribune", stelt Stegeman in gesprek met het Algemeen Dagblad.
De Nederlander is actief als assistent-trainer, maar dat kwam niet door een gebrek aan interesse. "Vanuit het buitenland had ik verschillende aanbiedingen om op het hoogste niveau als hoofdtrainer aan de slag te gaan. Maar dat was onderkant. Dat is Antwerp niet. Dit is een topclub in spe. Vandaar ook dat ik meteen enthousiast was toen Marc Overmars me belde."
Het hoofdtrainersschap is zeker nog niet afgelopen wat Stegeman betreft. "Die ambitie heb ik nog steeds. Maar of dat gaat gebeuren? Geen idee", zegt de assistent, die voorlopig wil presteren met Antwerp. "Kijken we daarna wel wat er op mijn pad komt."









